Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Shout tappar Burger King till Berntzon Bylund

Publicerad: 19 November 2013, 08:33

Hamburgerjätten Burger King och reklambyrån Shout går skilda vägar efter ett decennium. – Det är naturligt att söka nya partners och ny energi efter ett så långt samarbete som vi haft med Shout”, säger Sarah Frelin Ekvall, svensk marknadschef för Burger King i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

Berntzon BylundBurger KingShout

Hon menar att Shout har varit en fantastisk partner till Burger King med  många ”framgångsrika och minnesvärda kampanjer på meritlistan.”

Sarah  Frelin Ekvall tror dock att det är viktigt med förnyelse och tycker sig  ha funnit en inspirerande sparringpartner i form av Berntzon Bylund

–  Det är naturligtvis tråkigt att sluta jobba med ett starkt varumärke  som tagit så stor och viktig plats på byrån i 10 år, säger Stefan  Gustafsson, vd på Shout i en kommentar.

Han hävdar dock att beslutet är taget i ”största samförstånd” med Burger King.

Berntzon & Bylund tar över från och med den första januari.
–  Vi har en gemensam syn på vad Burger King ska göra för att attrahera  nya kunder till restaurangerna samt ytterligare stärka varumärket, säger  Hans Bylund, cd och kundansvarig på Berntzon Bylund i en kommentar.

Burger  King är en av världens största restaurangkedjor med mer än 12 600  restauranger i 86 länder, varav 87 restauranger i Sverige.

Arbetsgrupp hos Berntzon Bylund:
CD/KAM: Hans Bylund
AD: Yasin Lekorchi
Copy: Måns Andersson
PL: Jan Tallroth
Produktionsledare: Gabriella Wollo
Form/Original: Isa Svärd
Film prod/regi: Alexander Hols

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.