Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Siba ger känga till Elgiganten i ny kampanj

Publicerad: 9 juni 2014, 10:09

Sibas nya kampanj och Elgigantens kampanj.

Foto: Pressbild.

Elgiganten har blivit känd för sin "cykel på köpet"-kampanjer de senaste åren. Nu lanserar konkurrenten Siba en kampanj signerad Valentin & Byhr där de utlovar en elscooter på köpet och påstår samtidigt att de var först med konceptet redan 1997.


Ämnen i artikeln:

Valentin & ByhrSibaElgiganten

De senaste åren har Elgiganten blivit känd för sin reklamkampanjer med Dogge Doggelito där de lovar en "cykel på köpet". Nu lanserar konkurrenten Siba en kampanj signerad Valentin & Byhr där de utlovar en elscooter på köpet.

Siba flikar även in att det var de som var först med att rulla ut den typen av erbjudanden och hänvisar till "Sveriges första cykel på köpet-kampanj 1997" och konstaterar vidare i ett pressmeddelande att "kampanjen var år efter år mycket uppskattad" och att "kampanjens popularitet spred sig och blev sedan även kopierad av andra aktörer inom branschen".

Varför återupplivar ni en kampanj som de senaste åren har varit förknippat med en av Sibas konkurrenter?
– Vi tror helt enkelt att svenska folket hellre vill ha en grym elscooter än en vanlig trampcykel. Scootern är garanterat mycket roligare, säger Magnus Tengby, creative director på Sibas reklambyrå Valentin & Byhr, till Resumé.

Hur tror ni Elgiganten reagerar?
– Jag vet inte, vi struntar i vad Elgiganten gör. Vi tycker bara att det är betydligt roligare med en elscooter än en cykel.

Resumé har sökt ansvariga på Elgiganten för en kommentar.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.