Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sibylla spår dig genom dina pommes

Publicerad: 5 november 2014, 12:35

Snabbmatskedjan Sibylla vill ge en smak av framtiden genom sina nya pommes frites – Future Fries. Sibylla har kopplat in ett medium för att ge ytterligare en dimension till kampanjen. Volt-kampanjen innehåller också David Sundin.


Ämnen i artikeln:

SibyllaVolt

Snabbmatskedjan Sibylla har ett gästspel i form av en ny sorts pommes frites under november – Future Fries.

Sibylla har även kopplat in ett certifierat medium, Vivian, för att spå  kunderna i samband med gästspelet.

Rent praktiskt går det hela till att så att kunderna  ska lägga sina Future Fries på ett brickunderlägg, fota och sedan  lägga upp bilden på Instagram under taggen #futurefries.

Vivian ska därefter tyda en bild i taget och posta resultatet som en kommentar under respektive bild inom ett dygn.

– Eftersom våra pommes är en smak av framtiden så tänkte vi att de  kanske kan berätta något om den de serveras till. Och vissa medium kan  ju läsa i bland annat kaffesump och te, så varför inte i pommes?, säger Lena Lundvall, marknadschef på Sibylla i en kommentar.

¨Komikern och Great Works-grundaren David Sundin är också inkopplad i  kampanjen.

Hans ringer runt till olika sierskor för att få deras syn på framtidens pommes – en av sierskorna menar bland annat att framtidens pommes blir färgade så att de ser ut som godis.

Speakerrösten bryter  in och tycker det kanske räcker med att krispiga och räfflade som Sibyllas Future Fries.

David Sundins rundringning sänds på Rix FM, Mix Megapol, NRJ och Radio Active Ystad från den 3 till 16 november.

Gillar kunderna Future Fries blir det ett gästspel även under nästa år.

Sibylla betyder sierska.

Arbetsgrupp:
Sibylla:
Lena Lundvall, Marknadschef
Maria Lengstrand, Kommunikatör

Volt:
Lina Brunzell och Jörgen Berglund – Art Directors
Katja Janford och Petter Nylind – Copywriters
Susanna Svedjeholm – Produktionsledare
Magnus Tengzelius – Projektledare
Daniel Eriksson – Originalare
Cecilia Besserer och Tomas Lilja – Planners
Staffan Kjellvestad – film (instruktionsfilm)
Produktionsbolag:
Beppo Ljudproduktion AB – Radio
Obscura Digital – Trailer/Teaser

Mediebyrå:
Maxus

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SibyllaVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.