Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sibyllas reklamcomeback

Publicerad: 29 April 2011, 13:22

Sibylla är tillbaka i tv efter en åttaårig paus från reklamfilmer. – Max påstår att de har de godaste hamburgarna i sin reklam, men det tror jag inte ett dugg på, säger Kenneth Adenskog på Sibyllas reklambyrå Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

EstebanÅkestam HolstSibylla

– Med Sibylla har vi ett mycket långt och kärleksfullt samarbete med dess ledning. Vi har arbetat tillsammans sedan februari 1999 och vet tillsammans att det är klokast att koncentrera sig på ett argument i taget, säger Kenneth Adenskog, projektledare på reklambyrån Åkestam Holst.

– Vi vet att fastfood betecknas som en “trögrörlig marknad” och det tar tid att förändra ett beteende. Därför fokuserar vi på Sibyllas starkaste huvudargument – den goda smaken och samtidigt stärka kopplingen mellan hamburgare och Sibylla.

Sibyllas styrka är den goda smaken, menar han. Därför heter Sibyllas nya reklamkoncept “Som det ska smaka”.

– På Sibylla får jag min hamburgare exakt som jag vill ha den. Och ingen i världen kan påstå annat än  att när en kund får sin hamburgare precis som han/hon vill ha den så smakar den som den allra godaste.

I filmerna har man blandat in värden som man vill förknippas med.

– De andra värdena ligger med på ett naturligt sätt i filmerna. Till exempel ligger svenskheten i de miljöer vi väljer och i filmens stil och utförande. Lite förenklat så resonerar vi så här: Det viktigaste vi vill åstadkomma med filmerna är att varje gång jag ser en skylt med Sibyllas namn ska jag som kund bli positiv och sugen på att köpa en måltid hos Sibylla.

– Vi är övertygade om att en bra och rolig filmberättelse är det som kommer att göra att Sibyllas filmer bryter igenom bruset och in i människors hjärtan. Huvudrollen i kampanjen har Sibyllas goda hamburgare.

Uppdragsgivare:

Dennis Sundberg – Marknadschef Sibylla

Arbetsgruppen:

Filip Laurent – Copy
Johan Landin – AD
Leila El-Zein – Byråproducent
Anna Nolendorfs – Produktionsledare
Kenneth Adenskog – Kundansvarig/Projektledare

Produktionsbolag: Esteban
Regissör: Markus Ernerot och Andreas Tibblin
Producent: Olof Barr

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.