Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Signal Signal lanserar influencerpriset Guldtrumpeten

Publicerad: 5 Juni 2018, 11:55

Tor Rauden Källstig, vd på Signal Signal, och Klara Riddermark, marknadschef på Signal Signal.

Ska prisa kreatörer och innovatörer inom influencer marketing. Signal Signal hoppas att det ska bli influencerbranschens motsvarighet till Guldägget.


Ämnen i artikeln:

Signal SignalInfluencer marketingReklam

Förra året lanserade branschorganisationen Influencers of Sweden det nya priset Stora Influencerpriset.

Nu får IoS en utmanare när byrån Signal Signal annonserar Guldtrumpeten.

Det nya priset delas ut i tre kategorier: årets influencer-kommunikatör, årets influencer och årets influencerkampanj.

– Vi vill uppmärksamma de kreatörer och kommunikatörer som gjort internet roligare säger Tor Rauden Källstigen, grundare av Signal Signal.

Tävlingen är öppen för alla och kommer inte att avgöras av en jury utan en öppen omröstning. Vinnaren presenteras under Almedalsveckan.

– När det kommer till tävlingar inom kommunikation brukar de tävlande väljas ut av en prestigefull jury. Vi tror på öppna kort och att låta alla vara med och bestämma, säger Tor Rauden Källstigen.

Några av de som redan blivit nominerade är Cissi Wallin, Breakitreportern Tove Boström samt Amir och Sandra Lindahl. I kampanjkategorin är bland annat kampanjen Gör Donken av Prime PR för McDonalds nominerad.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.