Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Silbersky ny marknadsdirektör på SJ

Publicerad: 14 februari 2013, 08:13

Thomas Silbersky.

Foto: Arkivbild.

Thomas Silbersky är ny försäljnings- och marknadsdirektör på SJ. Han kommer närmast från Arla Foods juicedivision.


– SJ är en svensk nationalklenod. Det SJ gör är viktigt och påverkar människors vardag. Jag ser det som ett privilegium att få vara med och vidareutveckla den här fina produkten och på sikt stärka förtroendet för SJ bland våra kunder, säger Thomas Silbersky i en kommentar.  

Han har en gedigen bakgrund inom marknadskommunikation, bland annat som vd för Storåkers McCann och marknadschef för Pripps och GB Glace. På SJ kommer han att ingå i koncernledningen.  

– Det är viktigt att få in duktigt, kompetent folk från näringslivet för att fortsätta utveckla SJ till ett modernt företag som står sig starkt inför framtida konkurrens. Som ansvarig för försäljning och marknadsföring får Thomas Silbersky en nyckelroll i vårt gemensamma uppdrag att sätta fokus på kund och marknad, stärka ledning och ledarskapet inom SJ, samt finna en långsiktig och hållbar strategi där vi hela tiden sätter våra kunder i centrum, säger Crister Fritzson, vd på SJ, i en kommentar.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.