Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Silja Line som terapi

Publicerad: 23 maj 2008, 11:25

I mars fick Scholz & Friends uppdraget att marknadsföra Tallink och Silja Line. Här är den första stora kampanjen från nya byrån.


Två av annonserna i sommarkampanjen.

Kampanjen kommer att gå som tv, print (utomhus och annons), radio och webb.

– Hittills har vi sett över varumärket och gjort lite mindre grejer som till exempel en vårsatsning samt jobbat med sommarkampanjen, säger Helena Holmberg, projektledare på Scholz & Friends.

Sommarkampanjen, som startade idag fredag, kommer att gå mer intensivt under två veckor. Kampanjen fortsätter sedan under resten av sommaren.

– Med den här kampanjen vill vi visa att folk ska ta sig tid att ta hand om sig i sommar. Och hur gör man det bättre än att åka en kryssning med Tallink och Silja Line. Man ska unna sig lyxen att verkligen ta hand om sig själv, sin käresta, sina vänner och sin familj, säger Helena Holmberg.

Hur kommer det att synas i kampanjen?
– Vi har dramatiserat det genom att visa att Tallink Silja Line är bästa medicinen på hur man kan ta hand om sig på olika sätt. På båtarna är allt väldigt lättillgängligt och det finns något för alla.

Reklamfilmen kommer att visas på TV3, TV4 och Kanal 5.

Tallink Silja Line

Tapani Kauhanen marknadschef, Irene Kiisk creative director
Byrå: Scholz & Friends
Arbetsgrupp: Arvid Svanvik ad, Edwin von Werder copywriter, Stefan Nuth grafisk form, Gabriella Wollo produktionsledare, Helena Holmberg projektledare, Hanne Meheren ad-ass
Fotograf: Håkan Ludwigsson/Agent Bauer
Produktionsbolag: Camp David
Regissör: Douglas Wahlberg
Producent: Peter Kydd/Therese Engberg
Mediabyrå: Maxus

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.