Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Silja Line: Ta en kryssning för vänskapens skull

Publicerad: 5 September 2016, 11:04

Forsman & Bodenfors första kampanj för Tallink Silja tar fasta på vårt behov att umgås med andra människor.


Ämnen i artikeln:

New LandReklambyråerSilja LineSheila JohanssonReklamfilmForsman & Bodenfors

Tallink Silja anlitar Forsman & Bodenfors som ny byrå. Nu har den första kampanjen sprungen ut samarbetet släppts. Insikterna bakom bygger på en undersökning som, inte helt oväntat, visar att svenskarna värdesätter och vårdar vänskapsrelationer. Ändå har vårt sociala umgänget minskat de senaste 20 åren.
– Kampanjen föddes ur insikten om att det är lätt hänt att tappa kontakten med gamla vänner. Men samtidigt så är det lätt att knyta ihop gammal vänskap igen, om man bara får tid att ses och umgås. I kampanjen ville vi visa detta, hur vänskap kan vara – på riktigt, säger Samuel Åkesson, Art Director på Forsman & Bodenfors, i en kommentar.

De nya kampanjfilmerna är regisserade av Sheila Johansson på New Land och kommer att synas i tv och digtala kanaler. Kampanjen går även i print och radio.
– Vi ville sätta in kryssningen i ett annat sammanhang än det man är van vid. Jag tror att de allra flesta kan känna igen sig i filmerna och att vi alla har vänner som vi saknar. Det var viktigt för oss att hitta en tonalitet som kändes äkta och där har Sheila Johansson gjort ett fantastiskt jobb, säger Irene Kiisk, creative director på Tallink Silja AB.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev