Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 Januari 2014, 22:11
Jacob Bergström från Silver och Ingela Roos från Operan.
Varumärkes- och designbyrån Silver har fått i uppdrag att fräscha upp Kungliga Operans varumärke.
Operan ska renoveras och i samma veva ska även varumärket få ett lyft.
– Vi behöver förnya och modernisera varumärket Operan. Operahuset ska också göras mer öppet och publikt och kännas mer tillgängligt och inkluderande. Det är viktiga aspekter att ta med sig in i ett varumärkesarbete, säger Ingela Roos, kommunikationschef på Kungliga Operan.
Det gäller att visa Operans betydelse både histioriskt och i dag.
– Kungliga Operan har en fantastisk historia som ska förvaltas och bevaras. Samtidigt får den inte förlama verksamheten inför nya tider och målgrupper. På Operan är det inte fult att visa känslor, oavsett om du sitter i publiken eller står på scenen. Det är något som är ganska osvenskt, men som vi tror att fler skulle ha ett större behov av att få göra. Det är den tidlösa aspekten av Kungliga Operan, säger Jacob Bergström, brand director på Silver.
Magnus Helander