Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Silver förnyar Operans varumärke

Publicerad: 6 Januari 2014, 22:11

Jacob Bergström från Silver och Ingela Roos från Operan.

Varumärkes- och designbyrån Silver har fått i uppdrag att fräscha upp Kungliga Operans varumärke.


Ämnen i artikeln:

SilverKungliga Operan

Operan ska renoveras och i samma veva ska även varumärket få ett lyft.

– Vi behöver förnya och  modernisera varumärket Operan. Operahuset ska också göras mer öppet och  publikt och kännas mer tillgängligt och inkluderande. Det är viktiga  aspekter att ta med sig in i ett varumärkesarbete, säger Ingela Roos,  kommunikationschef på Kungliga Operan.

Det gäller att visa Operans betydelse både histioriskt och i dag.

–  Kungliga Operan har en fantastisk historia som ska förvaltas och  bevaras. Samtidigt får den inte förlama verksamheten inför nya tider och  målgrupper. På Operan är det inte fult att visa känslor, oavsett om du  sitter i publiken eller står på scenen. Det är något som är ganska  osvenskt, men som vi tror att fler skulle ha ett större behov av att få  göra. Det är den tidlösa aspekten av Kungliga Operan, säger Jacob  Bergström, brand director på Silver.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

SilverKungliga Operan

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.