Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Silver och brons till Sverige i utomhus

Publicerad: 21 juni 2016, 18:43

Forsman & Bodenfors och INGO kammar hem varsitt lejon i utomhus.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016

Av 495 nomineringar fick Sverige tre. Dels för INGOs Lidl-kampanj Le Bon, Animal utomhustavla "Are you fast enough for this billboard?" som de gjort för Reebok och dels för Forsman & Bodenfors för Tele2 Business-kampanjen "What's wrong with your phone?".

När vinnarna presenterades under tisdagskvällen stod det klart att den sistnämnda kampanjen får ett bronslejon och INGO vinner ett silver för Lidl-kampanjen Le Bon.

Grand Prix vann den Nya Zeeländska kampanjen Brewtroleum för Heineken som omvandlar öl till bränsle.

– Vår Grand Prix-vinnare tar kategorin ett steg längre. Frågan är hur du kan få människor att dricka mer öl, folk gillar redan öl. Men hur kan du få familjen och stakeholders med i båten? Snubbarna bakom Brewtroleum har lyckats med att nå ut med att den som dricker öl gör världen bättre! sa juryordförande Ricardo John, kreativ chef på J. Walter Thompson i Brasilien, i samband med att vinnarna presenterades.

Sedan 2011 har Sverige konsekvent vunnit ett lejon i kategori utomhus. Årets resultat är alltså något bättre.

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.