Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Silversuccé för INGO

Publicerad: 18 Juni 2013, 13:11

Silverlejon till Situation Sthlm.

Sverige hade en enda nominering i Outdoor: INGO:s CV-kampanj för Situation Sthlm. Juryn gillade kampanjer så mycket att den vinner ett Silverlejon i konkurrens med 5600 bidrag


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

I Guldägget vann King för sin Triss-kampanj med INGO som god tvåa. Men i Cannes resonerar juryn annorlunda. CV-kampanjen för Situation Sthlm belönas med ett silverlejon. Inga andra svenska kampanjer lyckades bli nominerade i kategorin.  

CV-kampanjen har nu totalt vunnit två silver- och ett bronslejon.

Totalt delas 25 guld ut i Outdoor-kategorin. Enligt juryordföranden Tony Granger motsvarar det 0,45 procent av alla inskickade kampanjer.  Grand Prix går till franska Ogilvy för deras innovativa IBM-kampanj.

– Det är större risk att träffas av blixten än att vinna ett Grand Prix i Outdoor, säger han.  
– Vi ville ge Grand Prix till ett bidrag som bara kunde vara Outdoor. Och det här är ett fantastiskt exempel på det, enligt Tony Granger.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.