Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 18 juni 2013, 13:11
Silverlejon till Situation Sthlm.
Sverige hade en enda nominering i Outdoor: INGO:s CV-kampanj för Situation Sthlm. Juryn gillade kampanjer så mycket att den vinner ett Silverlejon i konkurrens med 5600 bidrag
Ämnen i artikeln:
Cannes LionsI Guldägget vann King för sin Triss-kampanj med INGO som god tvåa. Men i Cannes resonerar juryn annorlunda. CV-kampanjen för Situation Sthlm belönas med ett silverlejon. Inga andra svenska kampanjer lyckades bli nominerade i kategorin.
CV-kampanjen har nu totalt vunnit två silver- och ett bronslejon.
Totalt delas 25 guld ut i Outdoor-kategorin. Enligt juryordföranden Tony Granger motsvarar det 0,45 procent av alla inskickade kampanjer. Grand Prix går till franska Ogilvy för deras innovativa IBM-kampanj.
– Det är större risk att träffas av blixten än att vinna ett Grand Prix i Outdoor, säger han.
– Vi ville ge Grand Prix till ett bidrag som bara kunde vara Outdoor. Och det här är ett fantastiskt exempel på det, enligt Tony Granger.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions