Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sioo satsar på världens tråkigaste utomhusannons

Publicerad: 21 Maj 2018, 10:32

Sioo skapade en utomhusannons behandlad med deras träskyddsmedel. Sen bokade de upp en tresidig utomhustavla i tolv år, precis så länge som skyddet håller.


Ämnen i artikeln:

StendahlsReklam

Träskyddstillverkaren Sioo Wood Protections samarbete med Stendahls har tidigare renderat i något udda, och innovativa, kommunikationslösningar. Förra påsken släppte man en kampanj med en väldigt, väldigt lång hund för att marknadsföra sitt träskydd lagom till påsk.

Drygt ett år senare visar man upp nästa lösning. För att bevisa träskyddet Sioo:x tolvåriga hållbarhet har Sioo Wood Protection och Stendahls tagit fram en utomhusannons av behandlat trä.

I nästa steg letade man rätt på en utomhustavla i utsatt miljö. När man till slut hittade tavlan mellan Malmö Stadion och en stor Coop-butik i Malmö slog man till. Och bokade det tresidiga medieutrymmet i tolv år.

– Vi ville hitta en kustnära plats som har hög luftfuktighet året om, eftersom det sliter hårt på träytor och därför blir ett verkligt kraftprov. Sedan hade vi lite flyt och hittade en utomhustavla på en väldigt publik plats precis mittemellan ett stort köpcenter och Malmö Stadion och som vi dessutom hade råd att boka i tolv år, säger Herje Boström, vd på Sioo Wood Protection.

Kampanjen har uppmärksammats i internationell branschpress som AdStasher, Best Ads on TV och Adeeve.

– I en värld där alla varumärken skriker efter uppmärksamhet och försöker överrösta varandra genom att ständigt förnyas och utvecklas kändes det extremt befriande att få göra något som går tvärtemot det En grå, lågmäld och helt enkelt ganska långtråkig kampanj, som inte kommer att förändras på tolv år och som framförallt förmedlar Sioo:x produktfördelar på ett effektivt och extremt transparent sätt, säger Josefin Thor, art director på Stendahls.

Arbetsgrupp:

Chief Creative Officer: Martin Cedergren
Copywriter: Mikael Andersson
Art Director: Josefin Thor
Account Director: Jens Flensburg
Production Manager: Anna Lotto
Film photogragher: Jens Dohnberg
Graphic designer: Samuel Forsström
3D Artist / Motion: Carl Björndal

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

StendahlsReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.