Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Situation Sthlm kan vinna i Outdoor

Publicerad: 17 juni 2013, 07:19

INGO:s CV-kampanj för Situation Sthlm är enda svenska nomineringen i utomhuskategorin.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Utdelningen är skral i kategori Outdoor för Sveriges del. Det är endast INGO:s Silveräggsbelönade CV-kampanj för Situation Sthlm som är nominerad.

Kampanjen, som gick innan jul ifjol, blev mycket uppmärksammad bland resenärerna i kollektivtrafiken. De hemlösas berättelser, gestaltade som CV:n, fick människor att stanna till för att läsa.

I efterhand visade sig också kampanjen ha en stor positiv effekt på försäljningen av tidningen. De högt ställda målen överträfades med råge.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.