Reklam
Situation Sthlm visar säljarnas CV:n
Publicerad: 21 december 2012, 10:28
Situation Sthlms kampanj – 5-serie i tunnelbanan
"Det är inte vem som helst som säljer Situation Sthlm". Så lyder budskapet i Situation Sthlms nya utomhuskampanj där vi får se säljarnas CV:n.
FT
Fredrik Thambert
Situation Sthlm fokuserar på de hemlösa som säljer tidningen i den nya kampanjen signerad INGO.
Fem av säljarna exponeras med sina CV:n. Men till skillnad mot "vanliga" CV:n får vi här se hur deras liv har präglats av motgångar och missbruk.
Syftet med kampanjen är att bemöta inställningen att sociala problem och utanförskap kan lösas utan större ansträngning. Att sälja Situation Sthlm är en del i resan mot att skapa ett drägligare liv utan missbruk, och så småningom kunna ha ett eget hem.
– Att Situation Sthlm är en bra tidning vet många redan. Den här kampanjen vill berätta varför det står en hemlös människa på gatan och säljer tidningen till dig. Människor bär sin historia, en del av vissa människors historia är att sälja Situation Sthlm under en tid i livet, säger Pia Stolt, vd på Situation Sthlm i en kommentar.
Situation Sthlm kampanj
Arbetsgrupp
INGO
Art Direction: Timo Orre och Richard Baynham
Copywriter: Björn Persson
Creative Director: Björn Ståhl
Projektledare: Kristian Florell
Produktionsledare: Patricia Sundberg
Fotograf: Jens Andersson
Rekvisita: Mattias Berg, Attributverket