Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SJ:s offensiv utmanar bilen

Publicerad: 11 maj 2011, 15:00

SJ lanserar en ny kampanj ”SJ – Ett smartare sätt att resa”.
Bakom kampanjen står reklambyrån King.


Ämnen i artikeln:

King

Tanken med kampanjen är att visa de saker du inte kan göra om väljer bilen istället för tåget.
– För första gången på flera år talar vi om hur skönt det kan vara att ta tåget. Slappna av ombord, umgås med barnen, krama din kärlek eller äta gott, säger Ulf Wallin på SJ.

Han fortsätter:
– Filmerna visar en rad feelgood-situationer ombord på SJs tåg, med printkampanjen skämtar vi med olika saker som man absolut inte kan göra i bilen – men njuta av på tåget.

Den nya reklamkampanjen innehåller bio- och TV-reklam, print och stortavlor. På fredag går den upp på bio. Nästa vecka i övriga kanaler.

Det är King som står bakom kampanjen. FIlmerna har gjorts tillsammans med produktionsbolaget Traktor. Fotografen Petrus Olsson står bakom bilderna och Adamsky har producerat dem.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

King

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.