Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SJ ser över reklamen

Publicerad: 24 februari 2010, 10:50

SJ och SL har den senaste veckan tävlat om att ha flest missnöjda kunder. Men SJ:s kommunikationsdirektör Elisabeth Lindgren tror inte att kunderna tappar tilltron till företaget.


Elisabeth Lindgren är SJ:s kommunikationsdirektör.

– Tilltron för SJ ser bra ut, även fast folk har fastnat. Vi kan inte rå för vädret och att det har varit klass två varningar.

Hur påverkas reklamen för SJ efter det som hänt?
– Säljdrivande information, vi satsar på några större aktiviteter med bland annat en större kampanj lite längre fram i vår. Hittills har reklamen handlat om miljön och att det är bra för miljön om människor tar tåget.
– Nu den närmaste tiden kommer vi att se över våra reklambudskap.

Hur ser samarbetet med er reklambyrå ut?
– Vi arbetar tillsammans med King och  det blir nu viktigt med de kommande reklam- och marknadsföringsinsatserna vi gör efter allt som har hänt. Vi har många möten med vår reklambyrå varje vecka och tillsammans utformar vi nu vår reklamstrategi.

Kan ni hålla resegarantin som kommunikationslöfte i er reklam framöver?
– Vår målsättning är att 90-91procent av all trafik på årsbasis ska hålla tiderna. Det är vår målsättning för 2010 att vecka ut och vecka in hålla den nivån. Om inget ytterligare extremt inträffar.
– SJ kommer inte att hålla resegarantin som kommunikationslöfte. Vi har inte klarat av det efter klass två varningen. Vår restidsgaranti utgick tillfälligt under några dagar däremot återköper vi alla biljetter till fulla värdet och hanterar de reklamationer som kommer in.

Vad gör ni för kommunikation just nu?
– Vi kommer att förmedla ut mycket information via vår hemsida.

Daniel Nilsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.