Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sju hänger löst när Identity Works renodlar

Publicerad: 13 mars 2009, 13:33

Identity Works gör en omorganisering för att renodla verksamheten.
Sju personer riskerar att förlora jobbet.
– Vi gör en omorganisation och satsar på digital branding.


Ämnen i artikeln:

Identity Works

Identity Works vd Catarina Falkenhav är mycket tystlåten kring Resumés uppgifter om att personer ska få lämna byrån. Hon dementerar att någon har varslats.
– Vi gör en omorganisation för att möta våra kunders krav och utreder om vi ska starta ett produktions­bolag eller inte. Sju tjänster blir utan arbete men vi arbetar på att hitta omplaceringar, säger Catarina Falkenhav.

Identity Works ska, enligt Catarina Falkenhav, överväga om man ska lägga produktionsenheten i ett eget bolag för att kunna satsa mer på digital design.
– Vi behöver bli mer konkurrenskraftiga på produktion så att man kan jobba med fler uppdrag än de som kommer från Identity Works, säger Catarina Falkenhav.
Den digitala satsningen inom Identity Works ska ledas av Bjarne Otterdahl, som tidigare var marknadschef på Lunarstorm.
– Vi har ett styrelsemöte i april och beslutar då om produktionssatsningen, vi hoppas få det nya bolaget på fötter under andra kvartalet.
Innebär det att de sju som jobbar med produktion får ha kvar jobben?
– Jag vet inte ännu om de får ha kvar sina jobb. Möjligheterna öppnas när vi utreder.
Vilken information har de fått?
– Precis det jag säger till dig.
Men då lever personerna i ovisshet om sin framtid?
– Det kan jag inte kommentera. Det här är ju enskilda fall. Vi hade gjort det här oavsett konjunktur.

IDENTITY WORKS

Identity Works årsredovisning för 2008 är inte offentlig än och Catarina Falkenhav är ”inte beredd att släppa den informationen”. Klart är att 2007 gjorde man en vinst på 6 405 008 kronor och den 11 april 2008 delade man ut 3 miljoner kronor till ägarna. I styrelsen för Identity Works sitter bland annat Magnus Wistam, tidigare vd på Grey, och Johan Forsberg, tidigare informations­chef på Lunarstorm och konsult på Prime PR.

truefalse

Claes de Faire

Ämnen i artikeln:

Identity Works

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.