Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sjungande getterna – en viral succé

Publicerad: 17 December 2015, 12:07

Jingle Bells – i getversion. Den och flera julklassiker till har fått Action Aid och Wenderfalcks kampanj att sticka iväg rejält på nätet.


Ämnen i artikeln:

ActionaidWenderfalck

För några veckor sedan skrev Resumé om kampanjen som kort och gott går ut på att tackor och bockar sjunger julsånger på sina egna vis.

Nu har kampanjen blivit viral – inte minst i USA. Time, ABC News, Huffington Post och Mashable är några av de medier som har plockat upp nyheten som också har delats flitigt i sociala medier.

Kampanjen har även hittat till Japan. Dessutom ligger Silent Night (Goat edition) etta på Spotifys lista "Topp 50 viral" i Sverige.

Geten letade sig in i ActionAids marknadsföring redan 2006. Sedan dess har den lyfts fram som en alternativ gåva omkring juletider.

Miriam Isaksson som är insamlingschef på ActionAid, är glad över uppmärksamheten:

– Det är fantastiskt att se vilken glädje och engagemang den här julskivan väcker, inte bara i Sverige utan även internationellt. Allra roligast är att getens betydelse för fattigdomsbekämpning uppmärksammas av allt fler. Geten är lite av ActionAid's hjälte och finns representerad i många av våra projekt världen över, kommenterar hon.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

ActionaidWenderfalck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.