Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Ska förändra svensk kommunikation på två dagar”

Publicerad: 6 november 2012, 15:55

Lina Thomsgård, Sara Rosengren, Jesper Kouthoofd, Mary Fagot

Foto: Magnus Ragnvid Chammon/Pressbild/Resumé/Pressbild

Eventet Aggro Pekuliar vill "förändra svensk kommunikation på två dagar" med talare som Lina Thomsgård, Sara Rosengren, Mary Fagot och Jesper Kouthoofd.


Rättviseförmedlingens grundare Lina Thomsgård, kreatören Mary Fagot från  BBH Los Angeles, reklamfilmsregissören Jesper Kouthoofd, professorn Dan Ariely och ekonomiprofessorn Sara Rosengren är några av de 16 som ska tala  om kommunikation på eventet Aggro Pekuliar i Stockholm.

– Ett event för kommunikationsbranschen, som inte ser ut som ett event  för kommunikationsbranschen, beskriver Aggro Pekuliars arrangör Per  Torberger eventet.

– Ambitionen har varit att skapa ett event som du normalt får åka  utomslands för att besöka. Dan Ariely, Mark Earls, Jon Wolske och flera  av de andra har såvitt jag vet inte pratat i Sverige tidigare.

Tanken är att eventet ska ge deltagarna ny kunskap och inspiration, som  leder till att svensk reklam, pr och design tar en lite annan kurs än de  har idag.

– Svensk kommunikation är bra och utvecklas hela tiden. Aggro Pekuliar  ska bidra till den här utvecklingen. Det handlar inte om några  trollkonster, mycket av det som tas upp är i olika grad accepterat på  många byråer. Men att få det samlat och presenterat i en bra inramning,  tror jag kan få fler att greppa mer av vilka krav som ställs på  kommunikatörer idag, både av kunder och samhället, säger Per Torberger.

Aggro Pekuliar arrangeras på Maximteatern i Stockholm den 22-23 november.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.