Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 augusti 2009, 13:02
Varuhuset Hansa i Malmö väljer ny reklambyrå. Uppdraget går till Konovalenko, som har höga ambitioner för varuhuset.
Mikael Signell tar hem nya kunden Hansa.
– London har Harrod’s, Paris Galeries Lafayette, Köpenhamn Magasin du Nord och Stockholm har NK, säger Mikael Signell på Konovalenko.
– Det är kanske en högtflygande plan, men Hansa ska vara top-of-mind i Malmö.
Konovalenko och Mikael Signell var inne och nosade på uppdraget redan för två år sedan då Briggen som förvaltar såg över byrårelationen. Men då behöll byrån Monopolet uppdraget.
– Vi har sedan haft kontakt en längre tid. Jag känner verkligen för Hansa och har jobbat med dem på mitten av 90-talet.
Vad ingår i uppdraget?
– Det är all kommunikation. Inne i varuhuset, utomhusreklam, annonsering och webben.
Hur är konkurrensen?
– Hansa är nummer ett i Malmö, men det blir allt tuffare med nya Entré som nyligen öppnade. Andra köpcenter som Mobilia är dessutom mer aggressiva än tidigare.
Konovalenkos reklam för Hansa kommer att synas från mitten av hösten. Under den senaste tiden har dessutom byrån fått ett betydligt större uppdrag för golvföretaget Pergo.
– Vi jobbar europeiskt och har också fått en del globala uppdrag, berättar Mikael Signell.
Tobias Rydergren