Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Ska locka talang: Nyexade tar plats i ledningsgruppen

Publicerad: 13 November 2018, 09:28

Som en av Sverigesmest välrenommerade byråer inom affärsjuridik letar Vinge alltid efter ny spets. För att visa sin kultur lanserar byrån en reklamkampanj. Eller närmare bestämt: en möbel.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDOReklamRekrytering

I ANR BBDO:s okonventionella och en aning mystiska kortfilm med namnet "The Seat" visas processen där en stol tillverkas med ett alldeles speciellt syfte, höljt i dunkel. I huvudrollerna återfinns Vinges vd Maria-Pia Hope och en excentrisk fransk konstnär vid namn Gustave.

– Vi kunde inte ana att det skulle vara så här roligt att jobba fram en kampanj för en affärsjuridisk byrå, säger Gabriel Blidö, art director på ANR BBDO i en kommentar.

Varför just en stol? I filmens sista sekvenser avslöjas att stolen ska till att ge den senast anställde på Vinge en plats i ledningsgruppen. Stolen har alltså en upphöjd betydelse och ger direkt inflytande till nyanställda. Den symboliserar därför en till lika delar professionell som öppensinnad byråkultur. Stolen har tillverkats i tre exemplar och återfinns på Vinges kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

– Vinge-gänget är till lika delar modiga och superprofessionella. De är öppensinnade samtidigt som de tagit korrläsning till en helt ny nivå, säger Philip Westman, copywriter på ANR BBDO.

CREDITS

Kund: Advokatfirman Vinge
Reklambyrå: ANR BBDO
Produktionsbolag: New Land

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

ANR BBDOReklamRekrytering

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.