Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 Oktober 2015, 06:59
Två av annonserna.
Taxi Stockholm kör just nu en printkampanj där de egna chaufförerna poserar. – Vi vill lyfta fram medarbetaren tillsammans med våra produkter och tjänster och samtidigt visa på en humoristisk touch, säger marknadschefen Carina Herly.
Chaufförer i minst sagt speciella poser på Taxi Stockholm-bilar. Det ska få fler att uppmärksamma Taxi Stockholms nya premiumtjänst – för de som vill åka med mer "stil", enligt Carina Herly.
– Vi tror mycket på samarbeten. Det här är våra egna premiumförare som har stått som modeller. Vi använder våra medarbetare mer och mer i vår kommunikation, säger hon.
Annonserna går i Dagens Industri, Svenska Dagbladet via DM-utskick och i sociala kanaler.
Chaufförerna fick vara med i annonserna efter en casting. Enligt Carina Herly var söktrycket högt bland Taxi Stockholms 300 premiumchaufförer.
– Förare som har ställt upp tycker att det är fantastiskt kul. Vi försöker använda medarbetare eftersom det är vår viktigaste resurs, säger hon.
I sociala medier har jag sett en del som anser att de här annonserna förlöjligar idén med att åka premium. Vad säger du om de åsikterna?
– Har de provat? De är varmt välkommen att prova premium. Har de upplevt det? Det är underbart med olika åsikter.
Arbetsgrupp:
Byrå: King
Fotograf: Bisse / Adamsky
Produktion: Adamsky Production
Producent: Ulrika Broteaus