Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ska sälja premiumtjänst med poserande chaufförer

Publicerad: 12 Oktober 2015, 06:59

Två av annonserna.

Taxi Stockholm kör just nu en printkampanj där de egna chaufförerna poserar. – Vi vill lyfta fram medarbetaren tillsammans med våra produkter och tjänster och samtidigt visa på en humoristisk touch, säger marknadschefen Carina Herly.


Ämnen i artikeln:

KingCarina HerlyTaxi Stockholm

Chaufförer i minst sagt speciella poser på Taxi Stockholm-bilar. Det ska få fler att uppmärksamma Taxi Stockholms nya premiumtjänst – för de som vill åka med mer "stil", enligt Carina Herly.

– Vi tror mycket på samarbeten. Det här är våra egna premiumförare som har stått som modeller. Vi använder våra medarbetare mer och mer i vår kommunikation, säger hon.

Annonserna går i Dagens Industri, Svenska Dagbladet via DM-utskick och i sociala kanaler.

Chaufförerna fick vara med i annonserna efter en casting. Enligt Carina Herly var söktrycket högt bland Taxi Stockholms 300 premiumchaufförer.

– Förare som har ställt upp tycker att det är fantastiskt kul. Vi försöker använda medarbetare eftersom det är vår viktigaste resurs, säger hon.

I sociala medier har jag sett en del som anser att de här annonserna förlöjligar idén med att åka premium. Vad säger du om de åsikterna?
– Har de provat? De är varmt välkommen att prova premium. Har de upplevt det? Det är underbart med olika åsikter.

Arbetsgrupp:
Byrå: King
Fotograf: Bisse / Adamsky
Produktion: Adamsky Production
Producent: Ulrika Broteaus

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.