Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ska visa vikten av lek i livets slutskede

Publicerad: 14 maj 2014, 13:39

Foto: Skärmklipp från Youtube.

"Alla har rätt till en vardag, även i livets slutskede". Det är budskapet i tre filmer som producerats av produktionsbolaget Team Tony på uppdrag av pr-byrån StrandbergHaage. Uppdraget görs pro bono för Ersta diakoni och deras verksamhet Lilla Erstagården, Skandinaviens enda barnhospice.


Ämnen i artikeln:

PR-ByråerStrandbergHaage

Filmerna ska lanseras via Youtube, Facebook och bloggare. Filmerna ska visa att vardagliga sysslor och lek blir viktigt för barn i livets slutskede. Fokus ska inte bara ligga på medicin och läkarvård, utan också på lycka, enligt filmmakarna.  

– Det är en minimal insats vi gjort, i jämförelse med vad personalen på Lilla Erstagården gör varje dag och natt. Det var lärorikt att få vara med och delta i det här projektet, säger Göran Lagerberg, producent på Team Tony, i en kommentar.

Målet med filmerna är att öka kännedomen om Lilla Erstagården och bygga deras varumärke. De bedriver palliativ vård, alltså vård i livets slutskede, för barn och ungdomar.  

– Det ska vara ett stöd i Ersta diakonis befintliga insamlingsarbete som traditionellt riktar sig till stora givare. Till det vill vi skapa möjligheter för allmänheten att vara med och bidra genom att koppla kampanjerna till insamlingssidor, säger Jan Borg, vd på StrandbergHaage, i en kommentar.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

PR-ByråerStrandbergHaage

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.