Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Skadeglädje hos Länsförsäkringar

Publicerad: 3 April 2014, 07:46

Skapar en spännande konflikt, enligt Länsförsäkringar.

Länsförsäkringar har de mest nöjda försäkringskunderna. I alla fall om man får tro bolaget själva. Därför är temat för deras nya kampanj skadeglädje.


Ämnen i artikeln:

MeckaLänsförsäkringar

Genom att använda begreppet "skadeglädje" på ett nytt sätt hoppas Länsförsäkringar väcka uppmärksamhet. Enligt dem själva är deras villaförsäkringskunder som råkat ut för något de allra nöjdaste kunderna.  

– Ordet "skadeglädje" tillsammans med nöjda, glädjestrålande personer skapar en spännande konflikt. Relevansen gör förhoppningsvis att människor minns budskapet med ett leende på läpparna, säger Lotta Cabrera Persson, projektledare på Mecka, i ett pressmeddelande.  

Kampanjen syns i Älvsborg, Halland och Göteborg och mediemixen består av trafikreklam, banners, mobilannonsering, Facebook, dagspress och en kampanjsida.

De som jobbat med kampanjen är bland andra Kristian Sahlberg, ad, Lasse Kampe, copywriter, Mats Alfredsson, strategisk projektledare, Lotta Cabrera Persson, projektledare, Andreas Norén, original, Emil Dorbell, webbutvecklare, Tobias Davidov och Emil Dorbell, film samt Aorta, foto.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

MeckaLänsförsäkringar

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.