Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Skäggreklamen till Sverige

Publicerad: 24 september 2013, 11:25

Beardvertising in action

Vad passar bättre när man ska göra reklam för en bok om skägg än att använda skäggtavlor? Förlaget Kalla Kulor är först till rakning.


Först ut att komersialisera skäggtrenden var den amerikanske marknadsföraren Whit Hiler, vars byrå Cornett-IMS vare sig ligger i New York eller i utlra-alternativa Portland utan i Kentucky.

Visserligen har Kentucky haft sin beskärda del av skäggiga gentlemen, som till exempel Jack Daniels, men konceptet med beardvertising var en helt ny idé som väckte uppmärksamhet över hela världen.

Som första svenska företag att satsa på skäggtavlor är Kalla Kulor förlag som använder reklamkonceptet för att få genomlsag på Bokmässan för sin bok "Skäggboken – Stil, identitet, gemenskap" av Eric Thorsson, Axel Naver och Anders Bergstedt.

Kalla Kulor kommer också att ordna med skäggtrimning i sin monter på Bokmässan i samarbete med Sharper of Sweden Barbershop,

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.