Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 juni 2016, 18:13
Åkestam Holsts radiospot om skägg vinner pris.
När vinnarna i radio presenteras under måndagen står det klart att Åkestam Holst får ett bronslejon för Primus-spotten "The Beard".
Åkestam Holst fick de enda svenska nomineringarna i radio, två stycken för Primus-kampanjen. Nu har alltså en av dem omvandlats till ett bronslejon.
Grand Prix gick till Sydafrika som vann för "The everyday meal – coloured weights" som de gjort för snabbmatskedjan KFC.
– En spot som bara är en 7,5 minut lång ljudeffekt vinner inte. I slutänden handlar bra radiokampanjer om att beröra individer. Ljudet ska vara din vän, din medpassagerare i bilen. Den som lyckas med det är relevant, oavsett om radio är ett traditionellt medium. Använd er av mer radio! sa Tom Eymundson, juryns ordförande och till vardags chief executive officer på Pirate Group Inc.