Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Skandia drar igång liverådgivning via mobilen

Publicerad: 6 Mars 2012, 08:08

Försäkringsjätten Skandia introducerade direktrådgivning via telefon förra året. Nu tar bolaget nästa steg och erbjuder direktrådgivning via dator eller mobilen. För ändamålet använder kunden verktyget Totalkollen.


Ämnen i artikeln:

Skandia

Skandia tar ett ytterligare steg mot ökad tillgänglighet och drar  igång live kundrådgivning. Enkelt förklarat innebär detta att kunden kan  se och följa rådgivningen via sin dator eller  mobiltelefon.

Tanken  är att den som inte har tid att boka ett besök eller ta sig till ett  rådgivningskontor ändå ska kunna få till stånd ett möte med rådgivaren –  även om det är ett virtuellt sådant.

Så sent som förra året  introducerade Skandia direktrådgivning via telefon, men nu blir detta alltså även tillgängligt via datorn eller en app:
– Många kunder  önskar vägledning i sina ekonomiska beslut och ser en trygghet i att  kunna se rådgivaren man pratar med, och självklart vill vi kunna möta  ännu fler kunder, säger Jeanette Hauff, sparekonom på Skandia i en  kommentar.

Skandia satsar på att live-rådgivningen ska förmedla en upplevelse och ge samma känsla som vid ett fysiskt rådgivningsmöte.

Med hjälp av verktyget Totalkollen kan kunden se alltifrån diagram och siffror till placeringsförslag.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Skandia

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.