Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Skandia föredrar Söderhavet

Publicerad: 27 April 2012, 14:56

Försäkringsjätten Skandia har valt Söderhavet till ny digital partner efter en större byråupphandling. Avtalet löper under flera år, men inleds under våren med en ny kommunikationsplattform samt strategi för detta.


Ämnen i artikeln:

SkandiaFastighetsbyrånPolisenSLLSöderhavet

– Skandia är redan duktiga digitalt, men det finns ändå mycket att  förbättra främst i den säljande och kommunicerande delen av deras  digitala närvaro, säger Erik Lidsheim, vd på Söderhavet i en kommentar.

Han räknar kallt med att Skandia blir en av byråns största kunder och hoppas kunna åstadkomma underverk:
– Man vet att Skandia finns, men känner bara till en liten del av vad de erbjuder, tror vi, säger Eriks Lidsheim.

Annette Öberg är Kanalansvarig Internet på Skandia och räknar med att 2012 blir ett spännande år för bolaget.

Inte  minst för att Skandia numera är kundägt och erbjuder en kombination av en  uppstickarbank, fondförsäkringsbolag och livförsäkringsbolag i ett och  samma bolag.

Det är alltså här som Söderhavet kommer in i bilden:
–  Söderhavets starka kompetens inom strategi, identitet och design i  kombination med analys och innovation är precis vad vi behöver just nu  och framåt, säger Anette Öberg i en kommentar.

Söderhavet är en digital byrå inom strategi, identitet och design.

Byrån har funnits sedan år 2004 och har 22 anställda.

Söderhavet har kunder som Fastighetsbyrån, SLL, Bonnierföretagen och Polisen.

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.