Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Skandia i kampanj över tid och rum

Publicerad: 28 Mars 2014, 14:02

”Undrar vart pengarna tar vägen?”. Den frågan ställer Skandia i en kampanj där man tar sitt koncept ”Tänk längre” ytterligare ett steg. Kampanjen är framtagen av Acne.


Ämnen i artikeln:

SkandiaAcne

Skandias nya kampanj mixar alltifrån svarta hål, stenåldersmänniskor och en bebis till en glasmonolit.

–  Det spelar ingen roll om man är ung eller gammal, om man har en vanlig  eller hög inkomst. Nästan alla tycker att man inte riktigt har den koll  på pengarna som man skulle vilja ha. En del ”försvinner”, lite  oförklarligt, säger Tina Odgaard, projektledare på Skandia i en  kommentar.

Skandia introducerade konceptet ”Tänk längre” för två år  sedan. Det går ut på att tänka långsiktigt och kombinera smarta tjänster  med erfarenhet och kunskap från experter för att få bättre koll över  sin vardagsekonomi.

– Många av våra kunder lever fullmatade liv. Dom  upplever det som svårt att hitta tiden för att ta tag i sin  vardagsekonomi, eller känner att man inte riktigt vet var man ska börja,  säger Malin Pellborn, marknadschef på Skandia i en kommentar.

Skandia menar att det finns såväl smarta som enkla hjälpmedel i mobilen som kan förändra livet.

–  Pengar är ju ett allvarligt ämne. Därför har vi hela tiden trott på att  närma oss uppgiften med humor, utan att för den sakens skull jaga  gapflabb. Det är snarare ett igenkänningens fån-leende vi är ute efter,  säger Christian Karlsson, Acne Advertising i en kommentar.

Acne har  valt att göra historien både global och tidlös för att understryka det  mänskliga i det hela. Det vill säga att vem som helst kan drabbas av att  inte ha koll på kortet, enligt Christian Karlsson.

– Den  skärskådande tittaren stöter lätt bort ett kommersiellt budskap där man  allt för tydligt försöker porträttera målgruppen, säger Tommy Carlsson  på i en kommentar.

Kampanjen inleds idag, fredag.

Arbetsgrupp:
Marknadsansvarig: Malin Pellborn, Skandia
Produktionsansvarig: Sofia Orrheim, Acne Advertising
Projektledning: Tina Odgaard, Skandia samt Mia Kleist & Jesper Ander, Acne Advertising
Kreativt ansvariga: Tommy Carlsson och Christian Karlsson, Acne Advertising
Regi: Tomas Skoging, Acne Production
Filmproducent: Morgan Röhl & Fredrik Skoglund, Acne Production
Byråproducent: Marie Brusewitz, The Producers
DoP: Christian Haag, Rockson
Postproduktion: Swiss
Grade: Edvard Negussie, Beckholmen Film
Musik: Oscar Fogelström
Ljud: Redpipe
Mediaplanering IUM: Mikael Jansson, PL; Nicklas Grundström, print/OOH;
Tove Bergmar Jonsson, digital; Anna De Besche, TV

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

SkandiaAcne

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.