Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Skandia lanserar Solsidan-spinoff

Publicerad: 15 Mars 2011, 10:28

Skandia har tillsammans med TV4, Jarowskij och IUM tagit fram ett antal filmer som berättar om situationer som kan uppstå när ett par skaffar gemensam ekonomi. Filmerna är en del av Skandias sponsorskap av Solsidan.


Ämnen i artikeln:

SkandiaSolsidan

Ur webbisoden "Frieriet".

Manuset till reklamfilmerna, som är kallade ”En helt vanlig vardag”, är skrivet av Måns Nilsson, Jacob Seth-Fransson och Pontus Edgren, som också skriver manus till den populära tv-serien.

– Det här är ett helt nytt sätt för oss att använda oss av sponsorskap. I Solsidan är karaktärerna i olika livsskeden som innebär nya förutsättningar för karaktärernas privatekonomi. Där ser vi en solklar koppling till vår verksamhet, och därför är det spännande att kunna använda samma typ av ton och humor i vår marknadsföring, säger Johan Hopstadius, cd på Skandia, i ett pressmeddelande.

Syftet med kampanjen är att skapa igenkänning och bygga Skandias varumärke samt öka trafiken till skandia.se.

– Tanken med filmerna är att visa vikten av att ha koll på privatekonomin och att det inte behöver vara särskilt komplicerat om man får rätt hjälp och har rätt verktyg. Vi vill visa att det är enkelt att ta ett helhetsgrepp om sin ekonomi. Genom att vi använder humor och igenkänning behöver man inte känna sig ensam om sina frågor, säger Johan Hopstadius.

De första avsnitten släpps i veckan och kommer att finnas på bland annat Youtube och Skandias hemsida. För regi står Måns Nilsson och för bild Ari Willey.

</div><div class='movie-player'><script src='http://videos.video-loader.com/playerjs/video_6371.js?width=468&amp;height=299&amp;bgc=fff&amp;skinName=light&amp;autoHideChrome=false' type='text/javascript'/></div><hr/></div></div></div></div></div>

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

SkandiaSolsidan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.