Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Skandia och Le Bureau bryter samarbetet

Publicerad: 22 December 2010, 07:29

För nästan exakt ett år sedan valde Skandia Le Bureau som ny huvudbyrå. Ett uppdrag som värderades till fem miljoner kronor årligen. Men nu går parterna skilda vägar. – Vi var inte framme med vårt interna arbete, säger Åsa Ödlund, marknadschef på Skandiabanken till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

SkandiaLe Bureau

Skandia har det senaste året gjort en större omorganisation, främst med att ”integrera” bankens två affärsområden- Företag och Privat. Ett internt arbete som dock tagit längre tid än först beräknat, vilket i sin tur nu resulterat i att Skandia och den relativt nyvalda byrån Le Bureaus kontrakt inte kommer att förlängas.

– Det har varit en intern process som tagit tid, vi är en stor organisation, men vi har gjort, och håller fortfarande på med ett större varumärkesjobb, och sådant tar tid, förklarar Åsa Ödlund  marknadschef på Skandiabankenoch fortsätter.

– När vi valde byrå ville vi ha en väldigt kreativ byrå, vilket vi också fann i Le Bureau, men både de och vi insåg att vårt interna arbete skulle ta för lång tid, vilket gjort att vårt avtal inte kommer att förlängas, säger Åsa Ödlund, till Resume.se.

Hon poängterar dock att byrån sedan man valdes har samarbetat med Skandia, dock har det inte släppts någon större varumärkesbyggande kampanj än.

Kommer ni att inleda en ny byråupphandling?

– Nej, inte i det närmsta taget. Vi jobbar kvar med Le Bureau ett tag framöver och är också överens om att skilda vägar.

Resume.se har sökt Gustaf Sehlstedt, vd på Le Bureau för en kommentar.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

SkandiaLe Bureau

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.