Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Skandia växlar fokus från företag till anställda

Publicerad: 4 Mars 2019, 12:41

Skandias kommunikationskoncept "Vi bygger din pension", framtaget av Tillsammans, har tidigare riktat sig mot företagen. Nu riktar man blickarna mot de anställda.


Ämnen i artikeln:

TillsammansSkandiaReklam

Hösten 2017 inledde Skandia ett samarbete med Tillsammans som då blev pensionsföretagets huvudbyrå.

Våren 2018 lanserade man konceptet "Vi bygger din pension" med en kampanj som hyllade landets alla företagare, stora som små.

När man nu vänder sig till anställda riktar man fokuset mot alla faser i deras karriärer, goda som dåliga.

– Det är svårt att planera en karriär i detalj idag, eftersom en modern karriär ser annorlunda ut än tidigare. Man byter jobb, byter bana, byter land, tar en paus, börjar om. Det är spännande, men gör att behovet av en trygg och stabil pensionspartner växer. Med denna kampanj vill vi visa att vi förstår att karriären kommer först, men påminna om att vi finns där på sidlinjen, säger Stina Liljekvist chef strategisk kommunikation Skandia.

Kampanjen släpps samtidigt som rapporten "På väg mot pensionen", en rapport som visar att yngre generationer i högre utsträckning kommer att behöva pensionsspara för att få ut en rimlig pension. Kampanjen kommer att tas ut i tv, digitalt, via natives och poddar.

– Vi är måna om att ta vara på produktionstillfället och att kostnadseffektivt skapa så mycket innehåll som möjligt för att säkerställa att vi är relevanta i samtliga kanaler som Skandia behöver synas i. Det är också viktigt att ha respekt för den kanalen man går i och i största möjliga utsträckning skapa ett innehåll anpassat för kanalen och uppgiften. Tack vara hur vi planerat och lagt upp den här produktionen har vi, i ett produktionstillfälle, kunnat ta fram material som vi kan jobba med över hela året och skapa nya filmer anpassade för de olika behov vi har framför oss, säger Fredrik Svensson, kundansvarig på Tillsammans.

ARBETSGRUPP
Reklambyrå: Tillsammans
Art director: Kjell Doktorow, Roland Nylin
Copywriter: Kristin Bergem
Produktionsledare: Åsa Candle
Kundansvarig: Fredrik Svensson

Produktionsbolag: B-Reel
Regissör: Olof Lindh
Producent: Simon Hernadi
Exekutive producent : Martin Ronström
Ansvarig hos Skandia:
Chef Strategisk Kommunikation: Stina Liljekvist
Ansvarig media och koncept: Tina Odgaard

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

TillsammansSkandiaReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.