Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Skandiamäklarna testar ny kommunikation

Publicerad: 16 April 2009, 09:05

Skandiamäklarna släpper en ny kampanj med helt ny tonalitet. Bakom idén syns LeBureau och för webben svarar Happiness.


Ämnen i artikeln:

SkandiaMäklarna

En del av nya sajten

Kampanjen, ”Fråga oss!”, består av radioreklam, annonsering, webbannonsering och dr-utskick. Reklambyrån LeBureau har tagit fram det nya koncept och webbyrån Happiness har utvecklat webbplatsen.  

Kampanjen, som är utformad som en frågesport, är startskottet för fastighetsmäklarkedjans nya kommunikation. Nyckelord är kunskap, rådgivning och service. Målet är att lyfta fram den erfarenhet och kunskap som mäklarna har.

Gustaf Sehlstedt, ansvarig för Skandiamäklarna på Le Bureau, berättar om konceptet.
– De flesta mäklarföretag har en produktifierad kommunikation som främst vänder sig till säljarna. Samtidigt missar man köparna som ofta har ett stort behov av information och rådgivning, men som inte vet vad mäklaren kan hjälpa till med.  I kommunikationsarbetet tar vi fasta på det och tydliggör den kunskap och det engagemang som finns hos kedjans mäklare.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

SkandiaMäklarna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.