Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Skandiamäklarna ut i nationell storkampanj

Publicerad: 4 Januari 2011, 16:17

Flytta ihop! Det är uppmaningen i Skandiamäklarnas nya kampanj där kärleken spirar. – Kampanjen ska inte bara generera affärer utan även stärka varumärket, säger Andreas Mühlich, marknadschef på SkandiaMäklarna.


Ämnen i artikeln:

SkandiaMäklarnaLe Bureau

Nu drar  SkandiaMäklarna ut i sin största nationella kampanj hittills, där man uppmanar kärlekspar att flytta ihop.
De som gör slag i saken och har två bostäder att sälja får en dubbelsäng till sin nya och gemensamma bostad.   
– Erbjudandet ger SkandiaMäklarna en möjlighet att bli mer känslomässig och unik. Kommunikation för mäklare blir annars väldigt lätt rationell och generisk säger Hjalmar Delehag, Copywriter på reklambyrån Le Bureau som tagit fram kampanjen i en kommentar.  

Kampanjen som kommer att rullas ut i omgångar under hela året går i print, på nätet och i tv. TV-reklamen visar ett kärlekspar som börjar tjafsa om vem de ska gå hem till tonerna av låten ”ska vi gå hem till dig”.    Även en radiospott har tagits fram med samma låt. På sajten kommer man hitta praktiska och underhållande flytta-ihop-tips.

Genom att bli mer personliga och prata mjukare värden vill SkandiaMäklarna särskilja sig och göra något som sticker ut.
– Även om själva erbjudandet är riktat till en begränsad målgrupp så tror vi att de flesta kan sympatisera med kärlekstemat och även känna igen sig. Kampanjen ska inte bara generera affärer utan även stärka varumärket, säger Andreas Mühlich, marknadschef på SkandiaMäklarna i ett pressmeddelande.

Fakta

Arbetsgrupp på Le Bureau:

Erik Bielke, Art Director

Hjalmar Delehag, Copywriter

Eva Nilsson, Projektledare

Anna Sanchez, Produktionsledare

PR-byrå: Cohn & Wolfe

Webbyrå: Happiness

Mediebyrå: Starcom

Film:  ACNE

Foto:  Andreas Ackerup

Radio:  Flickorna Larsson

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

SkandiaMäklarnaLe Bureau

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.