måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Skandias sexmiljonerskampanj

Publicerad: 22 oktober 2010, 11:52

Skandia storsatsar på att locka till sig småföretagare. En kampanj gjord av Le Bureau som frestar med ekonomiskt oberoende ska ta dem i mål. – Förhoppningsvis kommer den sticka ut från mängden, säger Annie Sebelius informationschef på Skandia Liv.

Ämnen i artikeln:

SkandiaLe Bureau

OG

Ove Gustafsson


Budskapet i kampanjen är enkelt och direkt: ”Nu kan du som är småföretagare kolla hur du kan bli ekonomiskt oberoende.”

– Vi vänder oss till småföretagarna med ett budskap om att få koll på hela sin ekonomi, sett till både den privata plånboken och företagets, och optimera den så att han eller hon får så mycket nettopengar som möjligt både idag och i framtiden, säger Annie Sebelius.

Kampanjen har en budget på 6 500 000 kronor och går ut brett i radio, morgonpress, magasin, utomhus och på nätet från och med nästa vecka.

Kampanjfakta

Kund: Skandia.

Projektledare på Skandia: Teresia Andersson.

Övriga inblandade på Skandia:

Therése Persson Puksec.
Stefan Borngren.
Bengt Cederwall.
Mathias Collén.
Christer Thureson.

Reklambyrå: Le Bureau.

Projektledare: Gustaf Sehlstedt.
AD: Emma Eriksson.
Copy: Claes Kjellström.
Produktionsledare: Anna Sanchez.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev