Reklam
Skandias sexmiljonerskampanj
Publicerad: 22 oktober 2010, 11:52
Skandia storsatsar på att locka till sig småföretagare. En kampanj gjord av Le Bureau som frestar med ekonomiskt oberoende ska ta dem i mål. – Förhoppningsvis kommer den sticka ut från mängden, säger Annie Sebelius informationschef på Skandia Liv.
OG
Ove Gustafsson
Budskapet i kampanjen är enkelt och direkt: ”Nu kan du som är småföretagare kolla hur du kan bli ekonomiskt oberoende.”
– Vi vänder oss till småföretagarna med ett budskap om att få koll på hela sin ekonomi, sett till både den privata plånboken och företagets, och optimera den så att han eller hon får så mycket nettopengar som möjligt både idag och i framtiden, säger Annie Sebelius.
Kampanjen har en budget på 6 500 000 kronor och går ut brett i radio, morgonpress, magasin, utomhus och på nätet från och med nästa vecka.
Kampanjfakta
Kund: Skandia.
Projektledare på Skandia: Teresia Andersson.
Övriga inblandade på Skandia:
Therése Persson Puksec.
Stefan Borngren.
Bengt Cederwall.
Mathias Collén.
Christer Thureson.
Reklambyrå: Le Bureau.
Projektledare: Gustaf Sehlstedt.
AD: Emma Eriksson.
Copy: Claes Kjellström.
Produktionsledare: Anna Sanchez.