Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Skåningarna är för tjocka

Publicerad: 20 Oktober 2008, 08:44

Viktväktarna känner av konkurrensen och det vikande medlemsantalet. Nu testar de lokalt anpassade kampanjer för att vända trenden. Föst ut är Skåne.


Kampanjen, som består av utomhusreklam med texter som ”Stoppa tillväxten i Skåne”, är framtagen av reklambyrån Kär & Galen. Målet är att återigen locka medlemmar till organisationen.

– För ett par år sedan fick vi massiv konkurrens av flera nya aktörer som ville in på marknaden. Många ville prova på något nytt och vi tappade kortsiktigt medlemmar, säger Jenny Citré, nordisk försäljning och marknadschef på Viktväktarna.

Viktväktarna har samarbetet med Kär & Galen i ett par år. På senaste tiden har de återigen märkt av en viss ökning av antalet medlemmar. Grundkonceptet i kommunikationen har hela tiden varit detsamma, det vill säga att alla som vill gå ner i vikt ska kunna äta vad som helst, bara lite mindre av allt. Nu testar byrån att lokalanpassa budskapet. Först ut är Skåne och kampanjen kommer att gå utomhus i Malmö och Lund.

– Vi lever i en tillväxtregion och ville skapa uppmärksamhet genom att markera att vi tror på att gå andra vägen, helt enkelt krympa Skåne, säger Martin Johansson, kreativt ansvarig för kampanjen på Kär & Galen.

Viktväktarna

Uppdragsgivare: Weight Watchers Nordic
Beställare: Jenny Citré, Försäljning och Marknadschef Norden
Reklambyrå: Kär & Galen Reklambyrå
Arbetsgrupp:  Niclas Höggren  projektledare, Martin Johansson ad, Cissi Glave copywriter, Marie Schelin produktionsledare

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.