Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Skänk Hjärnfonden en tanke

Publicerad: 11 Mars 2011, 11:30

Nästa vecka startar internationella Hjärnveckan och på torsdag är det Hjärnans dag. Med anledning av detta drar Hjärnfonden igång insamlingskampanjen ”Skänk en tanke”.


Ämnen i artikeln:

Dallas SthlmTackolovHjärnfonden

Kampanjen ”Skänk en tanke” kommer att gå utomhus och på webben. Genom att ”skänka en tanke” med hjälp av ett SMS bidrar man med 20 kronor till Hjärnfonden. Tankarna kommer att visas på Hjärnfondens sajt www.hjarnfonden.se.

– Kommer man inte på någon egen tanke så finns det möjlighet att slumpa fram en tanke på sajten, säger Ewa Johansson, insamlingschef på Hjärnfonden.

Med kampanjen vill man öka människors medvetenhet kring hur hjärnan fungerar.

– Kampanjen syftar helt enkelt till att öka människors kännedom om hjärnan. Det är första gången som vi samlar in pengar via sms.

Målet är åtminstone 10 000 tankar skickas under kampanjen.

Det är första gången som Hjärnfonden gör en interaktiv insamlingskampanj och det är första gången Hjärnfonden samlar in pengar via SMS.

Bakom kampanjen står reklambyrån Tackolov och webbyrån Dallas STHLM.

Copy: Johan Hellström

AD: Gustaf Boman

Formgivare/original: Ellie Andersson

Produktionsledare: Nina Malén/Karolina Strömgren

Projektledare: Maja Bergsten

Webb: Dallas

Mobil: More Mobile

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.