Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 Mars 2011, 11:30
Nästa vecka startar internationella Hjärnveckan och på torsdag är det Hjärnans dag. Med anledning av detta drar Hjärnfonden igång insamlingskampanjen ”Skänk en tanke”.
Kampanjen ”Skänk en tanke” kommer att gå utomhus och på webben. Genom att ”skänka en tanke” med hjälp av ett SMS bidrar man med 20 kronor till Hjärnfonden. Tankarna kommer att visas på Hjärnfondens sajt www.hjarnfonden.se.
– Kommer man inte på någon egen tanke så finns det möjlighet att slumpa fram en tanke på sajten, säger Ewa Johansson, insamlingschef på Hjärnfonden.
Med kampanjen vill man öka människors medvetenhet kring hur hjärnan fungerar.
– Kampanjen syftar helt enkelt till att öka människors kännedom om hjärnan. Det är första gången som vi samlar in pengar via sms.
Målet är åtminstone 10 000 tankar skickas under kampanjen.
Det är första gången som Hjärnfonden gör en interaktiv insamlingskampanj och det är första gången Hjärnfonden samlar in pengar via SMS.
Bakom kampanjen står reklambyrån Tackolov och webbyrån Dallas STHLM.
Copy: Johan Hellström
AD: Gustaf Boman
Formgivare/original: Ellie Andersson
Produktionsledare: Nina Malén/Karolina Strömgren
Projektledare: Maja Bergsten
Webb: Dallas
Mobil: More Mobile
Christian Ström