Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Skanska lanserar Facebook-test

Publicerad: 20 maj 2013, 20:25

Skanska lanserar Facebook-testet Säkerhetskollen. Syftet är att på ett ”enkelt och lättsamt sätt” få svenskarna att reflektera över sitt eget säkerhetsbeteende i vardagen.


Ämnen i artikeln:

SkanskaFacebook

Enligt  en ny Sifoundersökning från Skanska visar det sig att 9 av 10 svenskar  anser sig vara säkerhetsmedvetna. Ändå svarade 88 procent att de utsätter sig för en eller flera av de riskfgyllda vardagssituationer som Skanska listat. Sifo-undersökningen visar bland annat att hälften av  svenskarna kör för fort och att 47 procent talar i telefon utan headset då de kör.

Det är den paradoxen som Skanska tagit fasta på i Säkerhetskollen.

Säkerhet för Skanska är högprioriterat och enligt företaget gör man världens största satsning på arbetsmiljö från ett  enskilt företag.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

SkanskaFacebook

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.