Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Skapar egna ljud för Volkswagens ”ljudlösa bil”

Publicerad: 8 november 2013, 13:47

(UPPDATERAD) Volkswagens elbil e-Up kan numera beställas hos svenska handlare. Köparen kan dra av 40 000 kronor med hjälp av en supermiljöbilspremie. Kampanjen ”The Streets sounds different” fokuserar på bilens ljudlösa färd. Kampanjen sker på Stockholms gator. Anahi Børde och Niclas Peyron har arbetat med kampanjen och även Filmfamiljen har varit inkopplad.


Ämnen i artikeln:

Volkswagen

I kampanjen ”The Streets sounds different” får man först höra, eller snarare inte höra, hur tyst Volkswagen elbil egentligen är.

Då infinner sig plötsligt frågan hur man ska skapa uppmärksamhet kring sig när man kör omkring i en ny bil som inte ens låter.

Jo, svaret är att använda en mikrofon, dolda högtalare och härma alltifrån
hur det låter när en bil kör till att rappa.

Föraren kör omkring på Stockholms gator och hamnar till slut bredvid ett par gatumusikanter där det hela avslutas med en duett.

Kampanjen har bland annat skapats av Niclas Peyron och Anahi Børde.

Duon arbetar med internationella projekt som  sker i Sverige och resten av Skandinavien och har gjort så under  20 år.

Niclas Peyron kommer från reklamfilmsbranschen och har varit delägare i  Oh-la-la filmproduktion och frilansat åt många  produktionsbolag i Sverige

Anahi Børde kommer från den  internationella tv- industrin och har arbetat med produktioner som The  Girl with the Dragon Tattoo, Joe Millionaire och BBC.

Svenska Filmfamiljen har också varit involverat i arbetet.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare:Markenfilm Crossing från Hamburg
Excecutive Producent:Niels Klamroth
Regissör: Daniel Schmidt
Line producers: Anahi Børde och Niclas Peyron
Beatbox: Sahin Fetih, (En kändis bland beatboxare)

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.