Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Skaparglädje när Jula lanserar nytt koncept

Publicerad: 29 Maj 2018, 08:41

Efter att ha reviderat sin affärsidé, vision och sitt syfte ska Jula genom sitt nya koncept, framtaget av Garbergs, motivera och inspirera kunderna till att fixa altanen själva.


Ämnen i artikeln:

Giants & ToysReklamGarbergs

I dagsläget är Jula en av de största aktörerna på den nordiska byggvaruhandelsmarknaden. Bolaget har 97 varuhur i tre länder parat med en växande e-handelsverksamhet.

För ett år sedan beslutade sig företaget för att uppdatera sin affärsidé men också sin vision, sin mission och sin värdegrund.

I samband med det ville man även ta klivet från en rationell till en mer emotionell kommunikation där fokus inte längre låg på produkt och pris. Man gick även ut i pitch, en pitch som Garbergs sedermera gick vinnande ur.

–Vår ambition är att motivera och inspirera människor att vilja fixa saker själva. Vi ville få hjälp att nå ut med den kommersiella tolkningen av vår interna varumärkesplattsform och skapa en tydlighet av vad Jula står för. Garbergs var den byrå som bäst kunde visualisera vårt uttryck. Det var huvudet på spiken redan från början, säger Jonas Järrenfors, narknadschef på Jula.

Det nya byråsamarbetet landade slutligen i det nya konceptet "Inget kan stoppa dig nu" som lanserades i slutet av förra veckan. De reklamfilmer som visats i tv och sociala medier har haft soundtracket "Nothings gonna stop us now" med gruppen Starship. Låten från 1986 kommer fortsättningsvis att fungera som ledmotiv för hela konceptet.

–Vi vill skapa en bred igenkänning i en kategori där många konkurrenter traditionellt valt att lyfta fram en man och hans projekt. Här vill vi istället omfamna hela familjen och visa upp så många som möjligt av Julas produkter. Med Julas breda sortiment och konkurrenskraftiga priser kan inget stoppa dig från att göra fler idéer till verklighet, säger Patrik Lundberg, planner på Garbergs.

Reklamfilmen är producerad av Giants & Toys med Calle Isberg som exekutiv producent. Regin är signerad TRAKTOR.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Giants & ToysReklamGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.