Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Skattjakt ska leda till nya kunder

Publicerad: 22 februari 2008, 14:09

Medmera bank lanserar en kampanjsajt som ska visa befintliga och nya kunder bredden av butiker där Coop Medmera-kortet gäller. Sajten, signerad Smedby Digital, är uppbyggd som en klassisk skattjakt.


Kampanjsajten gör reklam för Coop Medmeras medlemslotteri. Syftet är dels att tacka befintliga kunder och dels att visa på medlemskortets bredd. Kampanjen kommer även att synas i butikannonser, framtagna av Coop Medmeras egen personal.

Själva skattjakten på nätet startar på måndag och pågår sedan två veckor. Skattjakten sker på ”Medmera-ön” där besökaren samlar ledtrådar.
– Besökarna letar ledtrådar på Coop Medmeras partners hemsidor. När de fått bokstäver går de sedan tillbaka och skriver in dem. Skattjakten stödjer den butikskampanj som pågår samtidigt där varje kund med Medmera-kort får en lott för varje 300 kronor de handlar för. Sajten ger kunderna en bonuschans på nätet, säger Fredrik Torstensson, vd och cd på Smedby Digital.

Budget för själva kampanjsajten är cirka 210 000 kronor.

Kampanjsajten är en Coop Medmeras första webbkampanjsatsningar.

Coop Medmera

Projektansvarig, Medmera: Åsa Jutterström
Byrå: Smedby Digital
Arbetsgrupp: Linus Vedin projektledare, Marie Gustavsson produktionsledare, Fredrik Torstensson cd, Marwin Brandt ad/flash, Jojje Pettersson 3D, Brita Klingberg copy

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.