Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Skejtande hundar i Verums nya reklamkoncept

Publicerad: 3 Oktober 2016, 11:52

Varumärket vill bjuda på "Filgood" genom sin kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiFolke filmReklamkampanjVerumKatja JanfordReklamfilm

Verum, mest kända för sin hälsofil, har arbetat med byrån Saatchi & Saatchi i över tio års tid. Nu har de tillsammans jobbat fram ett helt nytt koncept som går under parollen "Filgood".
– Det känns spännande att dra Verums kommunikation mot ett mer känslomässigt håll. Mot det enkla och äkta. Vi tycker att fokus har svängt över till att handla för mycket om vad man ska och inte ska göra, och väldigt lite om hur man faktiskt mår, menar Petra Anderson Stening, brand manager på Verum.

I den första reklamfilmen möter vi en bulldog som njuter av livet på en bräda. Regissör är Marcus Söderlund på Folke Film. Musiken - en cover på Kimya Dawsons "My Rollercoaster" - står Amanda Bergman för.
– Egentligen är det ganska enkelt. Verums produkter är framtagna för att människor ska må bra, därför ville vi inte krångla till det i kommunikationen, utan ge den samma syfte, säger Katja Janford, copywriter på Saatchi & Saatchi Stockholm, i en kommentar.

Filmen börjar spridas online vecka 40 och kampanjen startar i köpt media vecka 41. Den körs i MTG/Discoverys kanaler, online via Xaxis-nätverket och stöttas med utomhus, butiksaktiviteter och sociala medier.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev