Reklam
Skidåkare ska sälja Audi
Publicerad: 23 februari 2009, 14:27
Audi, som är huvudsponsor till den alpina världscupen, gjorde en reklamfilm där en Audi A6 körde upp för en hoppbacke. Filmen blev populär. Här är uppföljaren där en man åker störtlopp i San Franciscos trafik.
LF
Linda Fagerlind
Audi har varit huvudsponsor till den alpina världscupen sedan 2002. Nu vill biljätten på ett tydligt sätt visa upp sitt samarbete med tävlingen och samtidigt illustrera att bilkörning och alpin skidåkning har mer gemensamt än man kan tro.
Den senaste reklamfilmen spelades in i centrala San Francisco. I filmen syns en skidåkare som åker störtlopp mellan spårvagnar och parkeringsstolpar. Målet är att visa att känslan av att ta en kurva med en quattro kan liknas vid den som en skidåkare upplever i backen.
Kampanjen syns just nu i TV4, Kanal 5, Discovery, TV8 och på Kanal 9 samt i print, magasin och som banner. Den svenska anpassningen har gjorts av Stenström Red Cell. Kampanjen kommer att gå till slutet av mars.
Se kampanjsajten samt "behind the scenes" här.