Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Skitläskigt första veckan”

Publicerad: 9 mars 2012, 15:33

Amanda Undin som drog igång rm/dm-byrån Customer Clinic för ett och ett halvt år sedan har nu rekryterat sin son Joel, 22. – Han är väluppfostrad och tar av sig skorna när han kommer in på jobbet, ha ha, säger Amanda Undin till Resume.se.


Amanda Undin lämnade Kaplan RM och drog igång Customer Clinic på Humlegårdsgatan i Stockholm. Byrån, som omsätter åtta miljoner, har nu sex medarbetare inkusive senaste tillskottet – andra generationen Undin.

Amanda Undins son Joel Undin har anställts som webbutvecklare. Han kommer senast från egen verksamhet och producerar banners och hemsidor för fullt.

Hur är det då att arbeta mamma och son sida vid sida?
–       Det var skitläskigt första veckan, men det har gått jättebra. Det är inga problem att skilja på mammarollen och yrkesrollen, faktiskt. Joel är jätteduktig och brinner för direktmarknadsföring, digitalt, säger Amanda Undin som äger 100 procent av byrån.

På Kaplan RM där Amanda Undin tidigare var vd anställde Marianne Kaplan sin son. Kanske är det en ny trend.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.