Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Skoda vill att fler följer sin inre kompass

Publicerad: 3 april 2019, 08:29

Skoda fortsätter att uppmana fler till att gå sin egen väg. Den här gången med hjälp av Nina Wennerström, Sveriges första kvinnliga hockeyagent, och bokaktuella Fredrika Ek som cyklade jorden runt som 23-åring.


Ämnen i artikeln:

Nord DBBCamp DavidReklamSkoda

Skoda har jobbat med konceptet "En egen väg" sedan 2016. Tidigare kampanjer har ifrågasatt status- och karriärshetsen och syftat till att inspirera till att söka lyckan i något helt annat.

Nu kommer nästa kampanj inom konceptet, där Skoda uppmanar fler till att följa sin inre kompass i både det lilla och det stora.

I kampanjen lyfter Skoda sitt sponsorskap av ishockey och cykel på ett nytt sätt genom personer som gått sin egen väg inom respektive område: Nina Wennerström och Fredrika Ek. Nina är Sveriges första kvinnliga hockeyagent och bokaktuella Fredrika gav sig ut för att cykla jorden runt som 23-åring.

– Skoda fortsätter att utmana föreställningarna om det perfekta livet och synen på framgång. Vi tror att fler skulle få ett rikare liv genom att våga vara sig själva och prioritera det som verkligen har betydelse. Och det är väldigt sällan exklusiva ädelträpaneler och 21-tumsfälgar, säger Stefan Nygren, marknads- och produktchef på Skoda Sverige, i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen av Nord DDB.

Byrå: NORD DDB

Produktionsbolag: Camp David

Regissör: Oskar Wrangö

Fotograf/DoP: Niklas Johansson

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News