Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 december 2019, 13:59
Ett år efter att Vinnie klivit år sidan släpper ATG återigen reklam med skruvade hästar.
Vid årsskiftet berättade ATG:s marknadschef Sten Andersen att den populära reklampelaren Vinnie inte längre skulle ha en lika framträdande position i varumärkets marknadsföring.
– Vinnie är en av de populäraste karaktärer i svensk reklamhistoria någonsin. Men det behöver inte betyda att han var mest lämpad att presentera vårt nya erbjudande. Här valde vi därför en annan lösning, berättade han i samband med att det nya reklamkonceptet ”Förvänta dig mer”, framtaget av Åkestam Holst, lanserades.
Sedan den nya spellagstiftningen trädde i kraft har ATG mest ägnat tiden åt att kommunicera att man numera erbjuder spel på mer än bara hästar. I den senaste kampanjen återvänder man dock till ett gäng udda hästar. Den här gången är de så glada att de sjunger den japanska klassikern ”Sukiyaki” av Kya Sakamoto och en kort opera.
– Filmerna är gjorda med glimten i ögat och vi hoppas att tittarna blir glada av att se på hästar på det här nya sättet, säger Peter Dennbrink, marknadschef för hästspel på ATG.
Produktionsbolaget bakom filmerna, som kommer att visas i tv och i ATG:s egna kanaler, är Camp David.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.