Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Skönsjungande män gör jobbet

Publicerad: 12 Februari 2009, 15:35

Hafa, specialist på badrum, släpper nästa vecka företagets största kampanj någonsin. Fokus ligger på en tävling där skönsjungande sång kan ge vinnaren ett nytt badrum.


Ämnen i artikeln:

Jerlov Kommunikation

Kampanjen är framtagen av den Göteborgsbaserade reklambyrån Jerlov Kommunikation. Hafa har samarbetat med Jerlov sedan 2005 men har inte gjort några större kampanjer förrän nu.

Målet med den nya kampanjen är att få folk att skapa egna filmer där de sjunger i duschen. Vinsten för bästa film är ett nytt badrum.

Med hjälp av tre reklamfilmer där reklambyrån visar olika förslag ska de väcka intresse för tävlingen. Filmerna, framtagna i samarbete med Stark Film & Event, kommer att synas på Kanal 5 och Kanal 9 med under två veckor. Filmerna kommer att återkomma under två perioder till under året. Kampanjen backas även upp av webb, print och butiksmaterial.

Målgruppen för kampanjen är framför allt kvinnor 25-55 år och barnfamiljer.

Hafa

Byrå: Jerlov
Arbetsgrupp:
Stefan Kavsjö kundansvarig
Camilla Westerlind operativ projektledare
Patrik Spång cd/copy
Ola Lundin ad
Johan Weisz webbstrateg
Sofie Adolfsson webbkreatör
Mikael Stenberg mediastrateg
Produktionsbolag: Stark Film & Event

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Jerlov Kommunikation

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.