Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Skräckfest i Mobile

Publicerad: 16 juni 2014, 07:08

Skräckkampanjen har vinstchans.

Saatchi & Saatchis kampanj "Home invasion" är det enda svenska bidraget nominerat i Cannes mobil-kategori.


Svenska byråer skickade in 43 bidrag i Mobile-kategorin, men endast ett av dem blir nu nominerade. Det är "Home invasion" som Saatchi & Saatchi har gjort för den lilla skräckfilmsfestivalen Elmsta 3000 Horror Fest.

Kampanjen var en inbjudan till festivalen som inleddes med att mottagarna fick ett MMS med bild på deras hus. Därefter följde en skräckinjagande upplevelse där den okända avsändaren sade sig befinna sig inuti lägenheten.

Totalt är det 116 nomineringar i kategorin. De senaste två åren har svenska Mobiento vunnit guld i kategorin.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.