Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Skrapan blir Sveriges största utomhustavla

Publicerad: 11 mars 2008, 08:24

Reklambyrån Ruth ligger bakom den spektakulära reklamidén. – Vi gick runt och knackade dörr hos studenterna och de tände på idén, säger Johanna Jernbäck, projektledare på byrån.


Premiär blir det på måndag den 17:e mars klockan 18. Då tänds lamporna i ett urval av lägenheterna i den gamla Skatteskrapan på Södermalm i Stockholm. De bildar då talet 21 som syftar på Skrapans öppettid.
– Det är det enda shoppingcentret förutom Kista Galleria som har öppet till 21. Men det är få som vet om det.

Skrapan kommer att vara tänd mellan 18 och 21 under hela påskveckan. Samtidigt går också en bredare reklamkampanj igång. Öppettiderna kommer att kommuniceras i dagspress, utomhus och i tunnellbanan.
– Vi gör också dr till alla företag på Södermalm. De vet inte riktigt om att man kan shoppa efter jobbet.

Rent tekniskt kommer rummen att lysas upp av en stark lampa som styrs av en timer. På fönstren sitter sedan en grön film. Studenterna som lånar ut sina rum är också nöjda.
– Ja, de kompenseras med ett presentkort så att de kan shoppa loss.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.