Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Skyways nya logga

Publicerad: 12 juni 2008, 08:14

Skyways målar om sina plan med nya logotypen som lanseras i juli. Propellern lyfts fram i loggan, skapad av Sol Network.


Nya loggan.

Skyways-plan med den gamla loggan.

I ett pressmeddelande berättar Skyways att den nya grafiska profilen står för en modernisering och att den samtidigt knyter an till kärnvärden Skyways vill stå för.

– Vi har utgått från propellern när vi skapade logotypen. Den är ett tydligt visuellt kännetecken på det som skiljer Skyways från många andra flygbolag, säger Conny Noremark, ad på Sol Network.

– Vi vill vara ett konkurrenskraftigt flygbolag, och ska vara det. Marknadskommunikationen är ett viktigt verktyg i vårt arbete att lyckas med det. Därför ville vi ha en ny logotyp med tydligt symbolvärde i vår satsning framåt, säger Peter Browall, marknads- och försäljningschef på Skyways.

I juli startar omlackeringen av flygplanen. Totalt är det 15 flygplan. Bytet av logotyp kommer att lyftas fram i kampanjer, med början i juli och augusti.

Arbetsgruppen på Sol Network: Guy Eriksson, projektledare, Ingrid Saccone, produktionsledare, Conny Noremark, AD, Marie Sollerdahl, grafisk formgivare och Mario Nilsson copy.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.